Zadania poboczne


1. Waza w Winhill
2. Statua w wiosce Shumi
3. Dziewczynka w Timber
4. Wielki Mistrz Rybacki
5. Ruiny Centry
6. Kość w Dollet
7. Grupa KK
8. Królowa Kart
9. Głębinowe Centrum Badawcze
10. UFO
11. Gaje Chocobo
12. Jezioro Obel
13. Ukryte przejście w Zamku Artemizji

1. Waza w wiosce Winhill

Do Winhill możesz dostać się Ogrodem Balamb. Żeby wykonać ten quest, musisz mieć w drużynie Quistis albo Irvina. Idź najpierw do dużej rezydencji znajdującej się na rynku. Znajdziesz tam jej właściciela, rozpaczającego z powodu zaginięcia jego cennej wazy. Podejrzewa, że w jego domu straszą duchy.

Podejdź najpierw do zbroi stojącej przy schodach. Zbroja zacznie gadać, ale okaże się, że to żart Quistis albo Irvina. Po chwili jednak żelastwo się poruszy i wybiegnie stamtąd małe Chicobo, które upuści kawałek wazy. Możesz go oddać właścicielowi rezydencji, możesz też od razu pobiec do miasta i poszukać następnych kawałków. Oprócz tego, który znalazłeś przed chwilą, są jeszcze trzy:

- W domu Raine. Musisz najpierw iść na górę i porozmawiać z właścicielką domu. Powie ci o kwiatach, które stoją w wazonie na dole. Znajdź je (to te najbliżej ciebie), a zobaczysz ducha Raine. Podejdź do niej, a zamieni się w kota, który będzie miał kolejny kawałek wazy.
- W kwiaciarni. Porozmawiaj z babcią i zajrzyj do doniczki z białymi kwiatami. Babcia zapyta, czy lubisz kwiaty. Odpowiedz, że tak, a potem zajrzyj ponownie do doniczki. Tam będzie następna część wazy.
- Na drodze Chocobo. Rozpoznasz ją po charakterystycznej melodyjce. Postaraj się przebiec przez drogę i wcisnąć X dokładnie wtedy, kiedy będzie tam mały kurczaczek. Jeśli ci się uda, Chicobo poleci do góry i upuści kolejny fragment wazy. Teraz pobiegaj tak jeszcze kilka razy, a dostaniesz Korzeń Gysahl i Pióro Feniksa. W końcu zdenerwowana mama kurczaczka weźmie odwet ;)

Teraz możesz iść do właściciela rezydencji i wręczyć mu wszystkie znalezione kawałki. W nagrodę otrzymasz Kamień Świętości.

2. Statua w wiosce Shumi

Do Wioski Shumi możesz się dostać Ogrodem Balamb. Przypłyń tam i wejdź do środka. Po drodze możesz zaczerpnąć Ultimy z tamtejszego punktu czerpania. Zjedź windą w dół i idź do ostatniego budynku, którym jest pracownia rzeźbiarska. Zobaczysz tam pomnik Laguny Loire, przy którym pracuje Rzeźbiarz. Gdy dowie się on, że znasz Lagunę, poprosi cię o pójście do domu Starszego. To ten budynek, którego pilnuje Moomba.

Starszy opowie ci trochę o Lagunie, a potem poprosi o pomoc w rzeźbieniu posągu. Idź więc do pracowni i porozmawiaj z Rzeźbiarzem. Ten poleci ci znaleźć pięć skał: Błękitną Skałę, Wietrzną Skałę, Skałę Życia, Cienistą Skałę i Wodną Skałę. Musisz mu je przynosić po kolei.

Błękitna Skała - duża bryła zaraz za posągiem
Wietrzna Skała - bryła pomiędzy dwoma pierwszymi domami obok windy
Skała Życia - kamyki pomiędzy korzeniami drzewa rosnącego na skale przy domu Starszego
Cienista Skała - kamienie znajdujące się w najbardziej zacienionym miejscu obok wejścia do windy, na górze wioski
Wodna Skała - pumeks leżący w domu Rzemieślnika (domek przed pracownią), jest w zlewie po lewej stronie
Fałszywa Wodna Skała - siedzi na niej żaba w stawie.

Kiedy przyniesiesz ostatnią skałę do Rzeźbiarza, okaże się, że żadna z nich nie jest mu potrzebna, a wy pobiegaliście sobie dla kondycji ;) Możesz teraz iść do Starszego i odebrać swoją nagrodę - otrzymasz kolejny dowód na to, że rasa Shumi ma bardzo specyficzne poczucie humoru. Oprócz tego dostaniesz także inną rzecz, tym razem naprawdę przydatną - Pióro Feniksa.

Wyjdź teraz z wioski i wróć do niej ponownie. Starszy poprosi cię o pójście do swojego pomocnika, który jest w pracowni. Trzeba będzie go przekonać, żeby zabrał się do pracy. Porozmawiaj z nim, a potem idź znowu do Starszego. Ten poleci ci poprosić o pomoc Moombę. Zrób to i idź za nim do pracowni. Pomoc Moomby przyniesie rezultat. Porozmawiaj teraz ze Starszym, a potem ponownie z jego pomocnikiem, a okaże się, że potrzebują oni jeszcze Rzemieślnika. Idź do jego domu, on jednak nie zgodzi się tak łatwo. Musisz teraz popłynąć do Rybackiego Horyzontu.

Odszukaj mechanika i przedstaw mu problem. Mechanik da ci zabawkową miniaturkę Moomby. Poleć z nią z powrotem do Shumi i idź do domu Rzemieślnika. Moomba przekona Rzemieślnika, by ten dołączył do grupy pracującej przy posągu. Kiedy wyjdziesz z domu Rzemieślnika, zobaczysz Wielkiego Mistrza Rybackiego, z którym będziesz mógł porozmawiać. Idź do domu Starszego, a otrzymasz Antystatus.

Grupa rzeźbiarska będzie teraz zgodnie pracować przy budowie posągu. Przyjeżdżaj tu co jakiś czas i sprawdzaj, jak im idzie. Mniej więcej przed końcem trzeciej płyty statua powinna zostać ukończona. Zobaczysz wtedy scenkę z Laguną w Wiosce Shumi.

Kto jest online

Odwiedza nas 94 gości oraz 0 użytkowników.

Nowy poziom!

  • audion awansuje dziś na nowy poziom! (47)
  • bezimienny82 za 4 dni awansuje na nowy poziom! (35)
  • LPDawid za 5 dni awansuje na nowy poziom! (26)
  • Yuna za 5 dni awansuje na nowy poziom! (25)
  • yxam za 5 dni awansuje na nowy poziom! (31)
  • kostek059 za 7 dni awansuje na nowy poziom! (26)
  • Siriondel za 7 dni awansuje na nowy poziom! (29)