Final Fantasy X PL

Nasze projekty

 

Ponad 3 lata po premierze spolszczenia do gry Final Fantasy X HD na platformę Steam wydaliśmy łatkę z poprawkami. Okazało się, że niemal na samym końcu gry, na statku Al Bhed, teksty są źle zsynchronizowane. Błąd ten został już poprawiony i łatkę możecie pobrać poniżej.

Korzystając z okazji, chcielibyśmy gorąco podziękować wszystkim, którzy nas wspierają, także finansowo. Dzięki Wam mamy motywację do pracy nad kolejnymi projektami ;) Dodaj komentarz
 

Po niecałych trzech miesiącach od wydania spolszczenia Final Fantasy X w wersji na PS2 oddajemy w Wasze ręce spolszczenie przetworzone do zremasterowanej wersji gry z platformy Steam.

Parę uwag:
— Musicie mieć około 50 GB miejsca na dysku twardym, aby przeprowadzić instalację spolszczenia do gry.
— Napis „Pause” pozostał po angielsku. Żaden dekompiler plików SWF (Flash) nie poradził sobie z tą grafiką.
— Na ekranie wczytywania gry nazwy lokacji nie mają polskich znaków. Jak wyżej, nie byliśmy w stanie nic z tym zrobić, priorytetem było, by w samej grze nazwy lokacji wyświetlały się prawidłowo.
— Nie testowaliśmy gry w wersji na Steama, więc gdyby zdarzyły się jakieś dziwne błędy, nieprawidłowe dialogi itp., dajcie nam znać. Staraliśmy się wszelkie zmodyfikowane pliki (względem wersji PS2) robić od nowa, ale mogliśmy czegoś nie zauważyć.

Dodaj komentarz

 

Po siedmiu latach tłumaczenia i borykania się z problemami technicznymi dziś oddajemy spolszczenie do Final Fantasy X w wersji na PlayStation 2.

Instalator spolszczenia modyfikuje plik obrazu płyty z grą, więc po zaaplikowaniu spolszczenia można ten obraz wypalić na płycie lub uruchomić na emulatorze PCSX2. Nie zadziała on na grze w wersji innej niż PAL (kod SCES 50490). Z uwagi na specyfikę działania instalatora (program korzysta z innego programu) niektóre antywirusy mogą twierdzić, że to trojan, ale można to zignorować (a dla pewności przeskanować).

Dodaj komentarz

Nadszedł chyba odpowiedni moment, by opisać obecny stan spolszczenia. Tydzień temu zakończyliśmy tłumaczenie dialogów i wykonaliśmy pierwszą, zautomatyzowaną korektę za pomocą profesjonalnego narzędzia do korekty językowej. Rozpoczynamy drugą, normalną korektę, na razie "na sucho". Po niej wrzucimy dialogi do gry i rozpoczną się testy.



Do tłumaczenia pozostało:
- teksty z walk - przetłumaczone jest około 70%;
- menu i samouczki - przetłumaczone około 60%;
- nazwy broni/tarcz - tu prawie wszystko jeszcze zostało do przetłumaczenia;
- przeciwnicy - jak wyżej;
- teksty na grafikach - na razie zostało przetłumaczonych tylko kilka grafik.

To wszystko składa się w prawie 400 tysięcy słów i ponad 2,3 miliona znaków (bez spacji).

Dodaj komentarz

Minęło półtorej miesiąca od wrzucenia na stronę CosmoFFolitan Adventure. Ci, którzy mieli zagrać, już pewnie zagrali, zatem pora na odsłonięcie niespodzianki zawartej w zakończeniu :) Na naszym kanale YouTube pojawił się właśnie pierwszy zwiastun spolszczenia do Final Fantasy X, który do tej pory był dostępny wyłącznie dla tych, którzy ukończyli grę. Od teraz ten krótki filmik można znaleźć tutaj.
Dodaj komentarz

Donacja Discord
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Kto jest online

Odwiedza nas 145 gości oraz 0 użytkowników.