Trzecia płyta

Nasze projekty

Spis treści


Dom Edei i Ogród Balamb

Kiedy się obudzisz, zobaczysz Rinoę leżącą w Ambulatorium. Zaraz też zawoła cię Quistis, która poleci udać się Ogrodem do Domu Edei. Po wejściu będziesz mógł porozmawiać z Cidem i Edeą, która od tej pory stanie się waszym sprzymierzeńcem. Po rozmowie możesz jeszcze wrócić do jej domu, żeby zagrać z nią w karty (będzie to dość trudne, ale warto, bo możesz od niej wygrać jej własną kartę), a potem wracaj do Ogrodu. Tam idź do Ambulatorium. Zobaczysz Squalla, jak ogląda nieprzytomną Rinoę. Po chwili zaśnie i nagle znajdziesz się wśród zaśnieżonych gór, gdzie zobaczysz Lagunę i Kirosa. Pojawi się także Ward, jeżeli spełniłeś odpowiedni warunek.

Przygody Laguny, część czwarta

Żołnierska paczka ma problem z kasą. Dlatego też chwytają się każdej pracy, jaka wpadnie im w ręce. Tym razem los pozwolił im wykazać się talentem aktorskim (no dobra, nie przesadzajmy). Laguna ma grać dzielnego rycerza, który ma uratować czarodziejkę przed smokiem. Smokiem ma być Kiros (sam lub do spółki z Wardem). Jednakże plan ulega drobnej zmianie - smok okazuje się jak najbardziej prawdziwy. Laguna zostaje sam i musi z nim walczyć. Walka znowu jest typowo zręcznościową gierką i polega na zadawaniu ciosów oraz jednoczesnej obronie. Podobnie, jak w przypadku żołnierza Galbadii, zawsze możesz spróbować jeszcze raz, gdyby ci się nie powiodło. Po tej potyczce Laguna pobiegnie w dół, gdzie spotka swoich kumpli. Koniecznie wybierz pierwszą odpowiedź i idź w lewo do punktu zapisu. Tam będziesz też mógł odpowiednio się przygotować, a to jest ważne, bo reszcie drużyny odpięły się GFy. Kiedy będziesz już gotowy, ruszaj do prawdziwej walki ze smokiem. I nie przeklinaj zbyt głośno, jeśli na samym początku walki zobaczysz napis "Zantetsuken" - Odyn bardzo lubi ten moment w grze i często przychodzi ci na pomoc, nawet, jeżeli wcześniej spędzisz dobrą chwilę na przygotowanie się do walki. Kiedy pokonasz Rubismoka, zobaczysz jeszcze jedną scenkę z przeszłości, a akcja wróci do Squalla klęczącego przy łóżku. Obudzi się i zdecyduje, że jego jedyną nadzieją jest Ellone, która powinna znajdować się na Statku Białych SeeD. Tylko Edea wie, gdzie może być ten statek, dlatego musisz jeszcze raz odwiedzić jej dom.

Dom Edei

Porozmawiaj z Edeą, a da ci list do kapitana Białych SeeD oraz wskazówkę, gdzie należy szukać ich statku (miejsce to zaznaczone jest na mapie świata).

Statek Białych SeeD

Kiedy odnajdziesz już zacumowany statek, porozmawiasz najpierw z kilkoma kadetami. Nie będą zadowoleni z twojej wizyty i nie będą chcieli ci wierzyć. Idź więc do kajuty kapitana, którą znajdziesz na dole pokładu. Po drodze spotkasz Wattsa i Zone'a, z którymi chwilę pogadasz (Zone nieźle się na ciebie wkurzy, kiedy dowie się, co przytrafiło się Rinoi). Możesz też wypytać Wattsa o parę rzeczy, a także sprezentować Zone'owi jego wymarzoną "Panienkę z okienka", za którą odwdzięczy ci się Markerem Imion oraz kartą Shivy. Po tym idź wreszcie do kajuty kapitana i porozmawiaj z nim. Dowiesz się, że Ellone nie ma na statku i najprawdopodobniej jest w Esthar. Miejsce to jest poza zasięgiem Ogrodu Balamb, zatem wkrótce czeka cię długa piesza wędrówka.

Droga do Esthar

Po powrocie do Ogrodu idź do Ambulatorium. Tam Squall weźmie na plecy Rinoę i pójdzie sam długim mostem za Rybackim Horyzontem. Kiedy dojdzie na drugą stronę, spotka całą resztę grupy wraz z Edeą, która również planuje dostać się do Esthar. Będziesz miał teraz okazję włączyć ją do swojej drużyny. Kiedy znajdziesz się na mapie świata, zobaczysz wielkie, wyschnięte jezioro. Po wejściu do niego okaże się, że nigdzie nie widać miasta. Wygląda na to, że czeka cię ogromnie długa droga.

Możesz najpierw wejść na wielki szkielet po prawej stronie, gdzie znajdziesz czar Meteor, a po lewej Thundaga. Potem wracaj na dół i idź przed siebie. Przy przepaści skręć w prawo, a znajdziesz punkt zapisu. Potem idź w lewo, aż zostaniesz napadnięty przez Abadona, nieumarłego potwora. Kiedy rozsypie się w proch, idź dalej w lewo, aż zobaczysz dziwny kształt pojawiający się na niebie. Podejdź do niego i obejrzyj go. Zobaczysz właz i dziwny tunel. Wejdź do niego po niewidzialnych schodach i idź przed siebie, aż dojdziesz do dziwnej, sześciokątnej platformy. Wejdź na nią, a wyniesie cię wysoko w górę. Kiedy dojdziesz do kolejnego tunelu, wejdź do niego, a zobaczysz wspaniałą animację, która odkryje prawdziwy sekret Wielkiego Słonego Jeziora. Tak - właśnie dotarłeś do miasta Esthar.

Kiedy jednak zatrzymasz się przed samym wejściem do miasta, usłyszysz w głowie charakterystyczny szum i po raz ostatni wśliźniesz się w skórę Laguny.

Przygody Laguny, część piąta

Laguna wykonuje niewolniczą robotę w Laboratorium Lunarnej Pandory. Razem z nim są jego kumple. Kiedy wyjdą z pomieszczenia, porozmawiaj kilkakrotnie z żołnierzami, robotnikiem i Moombą. Dowiesz się kilku rzeczy na temat czarownicy Adel. Później będziesz musiał stoczyć samotną walkę z jednym żołnierzem, jednak wystarczy jeden strzał i po krzyku. Kiedy dołączą do ciebie przyjaciele, będziesz miał możliwość przygotowania się do walki z następnymi żołnierzami oraz Gesperem. Bądź czujny, ponieważ kapitan często używa czaru Death, natomiast Gesper potrafi usuwać jednego przeciwnika z walki. Kiedy ich pokonasz, wsiadaj do windy i jedź na górę. Tam zobaczysz doktora Odine'a. Kiedy wyjdziesz na zewnątrz, dowiesz się, że przetrzymuje on Ellone. Wracaj więc do budynku, po drodze zabierając numer pierwszy magazynu Uzbrojenie, i jedź windą na dół. Tam czeka cię najpierw walka z dwoma żołnierzami oraz Elastoidem, a potem będziesz mógł pogadać z doktorkiem-potworkiem. Będzie chciał ci uciec, ale dopadniesz go w windzie. Kiedy go przyciśniesz na zewnątrz, wygada się, że dziewczynka jest w jego laboratorium w Esthar. Będziesz mógł tam pojechać samochodem.

W laboratorium czeka cię kolejna prosta walka, a potem będziesz mógł usiąść na dziwnym, półkulistym siedzeniu, będącym tak naprawdę windą. Kiedy winda się zatrzyma, zaczerpnij czaru Flare z ukrytego punktu po lewej, a potem wejdź do pomieszczenia. Tu będziesz walczył z dwójką zielonych żołnierzy, a potem będziesz mógł podejść do szklanej ściany. Zobaczysz Ellone siedzącą na ziemi, jednakże nie będziesz mógł wejść do jej celi. Podejdź do komputera i naciśnij przycisk bliższy wyjścia. Powinieneś odblokować drzwi na dole. Jedź teraz windą do miejsca, w którym się tu pojawiłeś i wejdź w przejście, które otwarło się za windą. Tam wreszcie odnajdziesz Ellone i na tym skończy się twój sen.

Esthar

Kiedy się obudzisz, zobaczysz jednego z prezydenckich dostojników. Razem ze wszystkimi wsiądziesz do samochodu i pojedziesz do centrum ogromnego miasta. Tam spotkasz doktora Odine'a, który od czasów Laguny nie zmienił się ani odrobinę - nadal wygląda pokracznie i mówi z tym okropnym akcentem. Porozmawiacie z nim chwilę, a potem doradca prezydenta powie, że macie chwilę czasu na zwiedzanie miasta. Zrób to koniecznie, przede wszystkim dla sklepów, w których można kupić sporo unikatowych przedmiotów. Poruszając się po mieście, używaj wind magnetycznych - bardzo ułatwi ci to zwiedzanie i zaoszczędzi czasu.

Kiedy będziesz już znał Esthar na pamięć, możesz z niego wyjść. Znajdziesz się na mapie miasta, z której będziesz mógł się wydostać dróżkami na równinę. Teraz możesz wreszcie pozwiedzać ten niedostępny dotychczas kontynent. Jednakże jedyną godną uwagi lokacją jest tutaj Punkt Łez, gdzie znajdziesz Pierścień Salomona, konieczny do wezwania GFa Doomtrain.

Pobiegnij teraz do Księżycowych Wrót. Bądź ostrożny, ponieważ możesz po drodze spotkać Malboro. Kiedy wejdziesz do środka, zobaczysz mężczyznę w białym kitlu. Wyjaśni ci swój plan. Dowiesz się, że czeka cię wędrówka w kosmos. Będziesz mógł zabrać ze sobą jedną wybraną osobę, poza Edeą i Zellem, który będzie ją eskortował. W kosmosie nie będziesz walczył, zatem silniejsze postacie lepiej zostawić na ziemi. Kiedy się zdecydujesz, wejdziesz do kapsuły i zobaczysz wystrzelenie jej w kosmos. Squallowi pozostaje teraz życzyć szczęśliwej podróży, a ty przejmujesz kontrolę nad Zellem. Okaże się, że do miasta Esthar zbliża się właśnie Lunarna Pandora i zmierza w jakimś kierunku. Zell z Edeą będą teraz musieli wrócić do miasta, żeby dowiedzieć się, o co w tym wszystkim chodzi.

W Esthar odnajdź Laboratorium dr Odine'a. Strażnik wpuści was do środka i będziesz mógł porozmawiać z tym dziwakiem. Dowiesz się, że Lunarna Pandora właśnie wkracza do miasta. Jeśli chcesz, możesz spróbować ją odnaleźć i wejść do środka. Będzie można zrobić to w trzech konkretnych punktach w mieście. Pierwszy jest dokładnie w centrum miasta, powinieneś dostać się tam bez problemu. Gdybyś nie czuł się na siłach, możesz spróbować jeszcze w dwóch miejscach: drugie to dość charakterystyczne skrzyżowanie dróg, a trzecie na północ od sklepów. Do każdego z tych punktów jest przypisany czas, o którym powie Odine. Kiedy wyjdziesz z laboratorium, zobaczysz licznik czasu i będziesz wiedział, do którego punktu zdążać. Czeka cię mała niespodzianka - wszystkie jeździdełka nawaliły i musisz sam biegać po mieście. Do tego miasto jest atakowane przez żołnierzy Galbadii, więc lepiej ułatw sobie życie, włączając umiejętność Enc-None. Pamiętaj, że nie jest to obowiązkowa misja, ale warto ją wykonać, ponieważ w Pandorze czeka kilka ważnych czarów i wartościowych przedmiotów. Im wcześniej uda ci się złapać Pandorę, tym więcej będziesz mógł znaleźć w środku.

Odnajdź wybrany punkt kontaktowy (możesz go sprawdzić przyciskiem A lub kwadratem) i poczekaj na nadlatującą Pandorę. Najpierw będziesz musiał walczyć z żołnierzami, którzy z niej wyskoczą. Potem wejdź do środka i zaczerpnij czaru Meteor. Idź po schodach do góry. Tam najpierw wsiądź do windy nr 2 i zwiedź budowlę u góry, zbierając czary, Mistrza Walki, Trotyl i LuvLuv GF. Potem zjedź na dół windą nr 3, a na dole wsiądź do windy nr 1. Po drodze znajdziesz ukryty punkt zapisu. Idź dalej, a zobaczysz na swojej drodze dziwnego robota. Teraz jednak nie będziesz z nim walczyć, bo zwyczajnie wyrzuci cię z budowli. Będziesz mógł tylko oglądać, jak Lunarna Pandora majestatycznie leci dalej i zatrzymuje się nad Punktem Łez.

Baza Księżycowa

Tymczasem akcja przeniesie się do Squalla, który odbywa swoją podróż w przestrzeń kosmiczną. Wylądujesz w bazie razem z Rinoą oraz Quistis, Selphie albo Irvinem. Pojawi się wasz przewodnik Piet, z którym będziesz mógł porozmawiać. Weź Rinoę na plecy i zanieś ją do pokoju z punktem zapisu. Tam będziesz mógł pograć z Pietem w karty (ma kartę Aleksandra). Połóż Rinoę w pokoju za drzwiami i idź za Pietem do kabiny kontrolnej. Tam zobaczysz na monitorze zbliżenie na Księżyc, na którym właśnie roi się masa potworów, szykująca się do Księżycowego Płaczu

. Możesz iść teraz do Ellone, którą spotkasz na drugim piętrze. Po drodze warto wrócić i zapisać grę, ponieważ Ellone ma kartę Laguny (niestety, bardzo rzadko ją wystawia, co może zniechęcić mniej cierpliwych graczy). Na korytarzu, który widzisz do góry nogami, możesz porozmawiać jeszcze z dwójką stojących naukowców - opowiedzą o tym, jak Adel została uwięziona i przybliżą ci nieco tajemniczą osobę prezydenta Esthar. Kiedy już znajdziesz się w pokoju Ellone, czas na chwilę rozmowy. Ellone pójdzie z tobą do kabiny Rinoi, jednakże po drodze zaczną się dziać dziwne rzeczy. Okaże się, że w międzyczasie Rinoa się obudziła i wyszła ze swojego pokoju. Nie jest to już jednak ta sama Rinoa, którą znałeś - zachowuje się zupełnie inaczej. Spróbuj do niej podejść, a sam zobaczysz. Idź za nią do kabiny kontrolnej. Zobaczysz, jak zwalnia zabezpieczenia czarownicy Adel. Musisz teraz iść za nią na górę. Po drodze obejrzysz Księżycowy Płacz. Teraz idź do pokoju u góry. Zobaczysz tam postać w skafandrze, jak opuszcza bazę. Musisz założyć taki sam skafander (jest po prawej stronie, za szybą) i wyjść w to samo miejsce, co Rinoa. Będziesz próbował ją zatrzymać, jednakże nie uda ci się to, a Rinoa znajdzie się w przestrzeni kosmicznej i całkowicie uwolni Adel. Jedyne, co możesz zrobić, to obejrzeć to na monitorze w kabinie kontrolnej. Cała baza musi się teraz ewakuować. Biegnij za Ellone, porozmawiaj z nią i wejdź do kapsuły. Zobaczysz teraz kilka retrospekcji, a potem wreszcie pójdziesz ratować Rinoę. Postaraj się po prostu utrzymywać ją na środku monitora, a wszystko będzie dobrze.

Kiedy już złapiesz Rinoę, okaże się, że macie ogromne szczęście - tuż obok was dryfuje sobie czerwony statek kosmiczny. Uda wam się dostać na jego pokład, gdzie będzie normalna atmosfera i punkt zapisu. Kiedy jednak wyjdziecie na mostek, zobaczycie dziwnego, fioletowego aliena - Propagatora. Okaże się, że jest ich aż osiem i to do tego w różnych kolorach. Musisz je wszystkie pozabijać, ale w odpowiedniej kolejności - zawsze kolejno po dwa z tego samego koloru. Najważniejsze są fioletowe i czerwone, i te trzeba zabić najpierw. Pierwszy fioletowy czeka na dole przy schodach, drugi za dużymi, okrągłymi drzwiami, w kabinie po lewej - nie daj się zaskoczyć czerwonemu, tylko szybko go wymiń i biegnij w lewo. Teraz rozwal czerwone - jednego właśnie widziałeś, drugiego spotkasz w pokoju po lewej, kiedy wyminiesz zielonego i skręcisz w dół. Teraz możesz zająć się żółtymi lub zielonymi. Pierwszy żółty czeka w lewej kabinie od zielonego (który cały czas stoi grzecznie w windzie i się nie rusza), a do drugiego dojdziesz, wymijając ciało czerwonego na mostku (w kabinie, w której Squall nie chciał przytulić Rinoi). Teraz zostały ci już tylko zielone - jeden stoi w windzie, a drugi na dole pod mostkiem, w małym pokoiku na prawo. W tych walkach możesz liczyć również na Odyna - nieśmiertelny rycerz uwielbia wycieczki w kosmos i może wielokrotnie przychodzić ci na pomoc.

Kiedy już oczyścisz statek z potworów, będziesz mógł pojechać windą na górę, do kabiny pilota. Tam usłyszysz sygnał radiowy. Okaże się, że statek, na którym właśnie się znalazłeś, to Ragnarok, zaginiony pojazd sprzed 17 lat. Dostaniesz kody, dzięki którym będziesz mógł wrócić na ziemię. Po dłuższej rozmowie z Rinoą sygnał odezwie się znowu i dowiesz się, że Rinoa jest teraz czarownicą. Kiedy wylądujecie na ziemi, zostanie zabrana przez władze Esthar do Memoriału Czarownic.

Wróć więc na statek i wejdź do pomieszczenia po lewej stronie od windy. Tam po chwili pojawi się cała reszta drużyny. Zell opowie o tym, co się wydarzyło, jednakże Squall nie będzie specjalnie tym zainteresowany - jego myśli krążą tylko wokół Rinoi. Cała grupa zadecyduje, żeby po nią jechać. Na siedzeniu pilota usiądzie Selphie, która będzie od tej pory prowadzić statek (zamiennie z Quistis i Zellem). Możesz teraz dostać się wszędzie, gdzie tylko chcesz! Najpierw jednak leć uwolnić Rinoę, by podróżować drużyną w komplecie.

Memoriał Czarownic w Esthar

Wejdź do środka i porozmawiaj z mężczyzną w białym kitlu. Dalszych wydarzeń nie trzeba już opisywać, sam zobaczysz, co się stanie. Po tym od razu wrócisz z Rinoą na statek. Twoim następnym celem jest Dom Edei, lecz teraz warto zrobić sobie naprawdę długą przerwę.

Mając Ragnaroka, możesz:
- wykonać quest z kością w Dollet (i dostać wartościowsze przedmioty)
- zdobyć trzy ostatnie GFy - Kaktuara, Bahamuta i Edena (dwa ostatnie znajdziesz w Głębinowym Centrum Badawczym)
- wykonać quest z kartą PuPu
- zdobyć wszystkie składniki potrzebne do ostatecznych broni
- naprawdę dużo potrenować, przede wszystkim na Wyspach Najbliższych Piekłu i Niebu, ale także na całym kontynencie Esthar, na którym pojawiły się nowe, nieznane wcześniej księżycowe potwory, m.in. Torama i Żelazny Olbrzym.

Dom Edei

Zgodnie z prośbą Rinoi udaj się do sierocińca. Idź za psem, a jego pani wkrótce do ciebie dołączy. Po dłuższej rozmowie przeszkodzi wam Zell, informując o rozkazie prezydenta. Czas więc wracać do Esthar.

Esthar

Miasto jest pogrążone w chaosie spowodowanym Księżycowym Płaczem, zatem miej rękę na pulsie. Udaj się do prezydenckiego pałacu, gdzie czeka na ciebie niespodzianka. Wysłuchaj dokładnie planu misji opracowanego przez Odine'a, możesz też wypytać Lagunę o parę spraw. Następnie wszyscy znajdą się na Ragnaroku, gdzie Laguna wygłosi płomienną przemowę. Wkrótce rozpocznie się kompresja czasu, zatem postaraj się teraz załatwić wszystko, co masz do zrobienia. Po kompresji nie będziesz już mógł dostać się do żadnego zamieszkanego miasta. Jeśli jesteś gotowy, skieruj się w stronę Lunarnej Pandory, która wisi sobie nad Punktem Łez.

Lunarna Pandora

Kiedy tylko podlecisz bliżej, rozpocznie się inwazja. Po efektownym wejściu znajdziesz się wewnątrz Pandory. Czeka cię tutaj kilka dość trudnych potyczek, więc dobrze się przygotuj. Na pierwszy ogień idą dawni koledzy z Ogrodu, czyli Fujin i Raijin. Walka z nimi jest trudniejsza niż w Balamb, ale dla dobrze wyszkolonej drużyny to jedynie przystawka. Po pokonaniu ich podążaj dalej. Niedaleko znajdziesz punkt zapisu oraz dwójkę kolejnych starych znajomych, którzy tym razem całkowicie cię zignorują. Jeśli nie miałeś okazji dokładnie pozwiedzać tej dziwnej budowli, teraz masz ostatnią szansę. Kiedy już to zrobisz, idź prosto korytarzem, który doprowadzi cię do windy z numerem 2. Teraz wsiądź do tej z numerem 1 i podążaj cały czas prosto. Pora na walkę ze znanym ci (jeżeli odwiedziłeś już wcześniej Pandorę) robotem, znanym jako Mobile Type 8. Wróć planszę wcześniej i zapisz grę, a następnie ruszaj prosto. Tutaj nastąpi ostateczna potyczka z Seiferem, który wreszcie nauczył się kilku lepszych technik. Jeżeli miałeś na swoich usługach Odyna, to czeka cię rozczarowanie - twój pomocnik opuści cię na zawsze. W zamian za to do twojej kompanii dołączy ktoś inny, nie mniej oryginalny. Po walce przyjdzie ci po raz kolejny ratować Rinoę. Najpierw jednak zapisz grę i poszukaj czwartej, ostatniej już płyty.

Donacja Discord
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Kto jest online

Odwiedza nas 70 gości oraz 0 użytkowników.