Strona główna

Nasze projekty

Najnowsze wydanie japońskiego magazynu Famitsu z ubiegłego tygodnia dostarcza nam kolejnych informacji o ostatnim "dziecku" Square Enix na przenośną konsolę PSP. Oprócz garści wiadomości o postaciach pobocznych, dostajemy też opis poszczególnych Moogli oraz sposobu walki. Trzeba przyznać, że cała koncepcja walczącej szkoły magicznej przedstawia się coraz ciekawiej i stanowi swoisty miks klimatu starych Final Fantasy z powiewem czegoś całkowicie nowego (zwróćmy uwagę choćby na bardzo dynamiczny sposób walki). To bardzo miłe odświeżenie po kolejnych częściach, gdzie dane było graczom sterować postaciami niemającymi ze sobą na początku wiele wspólnego i nieraz stanowiącymi zestaw największych "freaków" świata danej części serii.

Oto kilka nowości odnośnie walk oraz ostatnio ujawnionego summona Diablosa:

Diablos – jego zdolności bazują przede wszystkim na stopniowym absorbowaniu HP przeciwnika. Atak Dark Collapse tworzy barierę, która stopniowo się powiększa i przyciąga wrogów do siebie. Znowu siłę ataku Gravity Ball zwiększymy poprzez przytrzymanie dłużej przycisku. Powstanie wówczas kula, która zaabsorbuje HP wrogiej jednostki.



Walki w powietrzu
Type-0 dostarcza kolejną ciekawą propozycję, jaką są walki w przestworzach. Niektóre misje zobligują nas do zabijania latających smoków przy użyciu dział zamontowanych na latających statkach. Przewidziane są też walki na pokładzie ze smokami z oddziałów Concordii.

Nowe zdolności bohaterów – otrzymujemy je poprzez rozdzielanie punktów AP (dokładnie tak jak w wersji demo):

Ace – Laser Cannon; z lekkim opóźnieniem celuje laserem we wrogów.
Queen – Energy Bomb; trzymając przycisk, zwiększamy siłę ataku kosztem HP, efekt to olbrzymia eksplozja.
Rem – Bumerang Dagger; rzuca sztyletami jak bumerangiem, prawdopodobnie będzie możliwość kontrolowania, kiedy i jak powrócą one do Rem.
Machina – Swordfield; obracanie obu ostrzy w formie miażdżącego cyklonu.
Nine – Throw Javelin; "dziurawi" obronę wroga.

Dalej wypada też napisać o tzw. Starciach. Będą to misje na mapie świata, gdzie do zwycięstwa muszą być spełnione pewne warunki. Specjalne Misje (S.O. – zmora wersji testowej gry), po ukończeniu, umożliwią nam korzystanie z usług konkretnych oddziałów zbrojnych. Warto sięgać po grupy zmechanizowane, bowiem są bardzo silne. Istnieje szansa, że Starcia będą obligować gracza do taktycznego myślenia.



Najzabawniejszym elementem wydaje się Arena. Arena to miejsce treningowe dla postaci, gdzie mogą levelować oraz zdobywać Phantomy. Zdobyte doświadczenie nie ulega kasacji po śmierci bohatera. Na Arenie nadal musimy jednak płacić za przedmioty, nic nie jest za darmo. Na Arenie istnieje też możliwość podjęcia "specjalnej tajnej misji", po której wybrana przez nas postać zyskuje doświadczenie, nawet kiedy PSP zostawimy w stanie uśpienia (nie wyłączenia!!!). Jeśli jednak wybierzemy już kogoś np. Ace'a, niemożliwym będzie zrobienie podobnej sztuczki z resztą postaci. Limit jest ograniczony do jednego bohatera, warto więc dobrze się zastanowić, kogo wysyłamy na Arenę.

Teraz kolej na krótką charakterystykę nowych postaci:

Diva (głos: Maaya Sakamoto = Aeris :P) – znajduje się ona na logu FF Type-0. Na teraz nie wiadomo, czy będzie miała jakiś znaczący udział w fabule, czy też nie. Biorąc jednak pod uwagę, że głos Sakamoto-san słyszymy w jednym z trailerów – może być ona swego rodzaju przewodnikiem po świecie gry.

Caetuna (głos: Marina Inoue) – l'Cie Suzaku Typu B. Jest specjalistką w sztuce przyzywania, plotka głosi, że jest w stanie przyzwać absolutnie "wszystko". Wydaje się, że jest najstarszą l'Cie w świecie Orience.

Ninbus (głos: Junichi Suwabe) – l'Cie Byakko Typu A. Stworzony tylko po to, by wypełniał powierzone misje, dlatego też nie pojawiał się przez ostatnich 100 lat. W walce używa broni laserowej. Na jego rozkaz przeciwnik może zostać też ostrzelany z laserów rozmieszczonych na orbicie. Prawdopodobnie właśnie ten ostrzał widać w trzeciej misji wersji demo FF Type-0.

Enkidu (głos: Hiroshi Shirokuma) – l'Cie Genbu i zarazem przyjaciel Gilgamesha z dzieciństwa. Jego ciało w całości pokrywa zbroja.

Możemy też już więcej powiedzieć o szkolnych kolegach naszych grywalnych bohaterów:

Aria (głos: Ai Nonaka) – właściwie "służy" Klasie Zero jako sprzedawca przedmiotów. Zazwyczaj do znudzenia posłuszna, zdarza się jej jednak czemuś sprzeciwić.

Naghi (głos: Shoutaro Morikubo) – idol całej szkoły (oczywiście we własnym mniemaniu... któż takich ludzi nie kojarzy z prawdziwej szkoły? :P). Nosi bandanę i należy do grupy wywiadowczej.

Carla (głos: Aya Hirano) – nazywa samą siebie Płomienną Sprzedawczynią. Ta blondyneczka nie cierpi Klasy Zero i wszystko (informacje też) można u niej kupić po ostro zawyżonej cenie. Uwielbiana przez nauczycieli za swoją błyskotliwość (i zmysł biznesowy :P).



Czas na Moogle! W grze znane są jako Cranberry Knights i każdy reprezentuje inną klasę (i jest jej pomocnikiem), stąd też inaczej wyglądają.

Klasa Zero: uniform Suzaku
Klasa Pierwsza: Niebieska zbroja i miecz
Klasa Druga: Dragon
Klasa Trzecia: Czerwony Mag
Klasa Czwarta: Czerwona chusta i kapelusz
Klasa Piąta: Mnich
Klasa Szósta: Zielony Mag
Klasa Siódma: Czarownik z laską
Klasa Ósma: Złodziej
Klasa Dziewiąta: Ninja
Klasa Dziesiąta: Naukowiec
Klasa Jedenasta: Profesor
Klasa Dwunasta: Niebieski Mag.

Źródło: Magazyn Famitsu - http://www.famitsu.com/

{kunena_discuss:7529}
Donacja Discord
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Kto jest online

Odwiedza nas 191 gości oraz 0 użytkowników.