Forum

Nasze projekty

Materie, Łączność, Plansza Sfer, Licencje, czyli systemy w FF

Więcej
2011/06/14 01:22 #6712 przez FF8kicz

Kiczu (uwielbiam tak Cię nazywać :lol: ) Jak ty mówisz, że system rozwoju postaci w FF8 jest trudny to zagraj w nowsze wersje Finali. Tam to dopiero jest trudne. Gdy zobaczyłam system rozwoju postaci w FFX to powiedziałam "O ku...". To co dopiero będzie w nowszych?


Proszę bardzo - Kiczem mnie możesz nazywać do woli - w końcu taki mam nick:) System rozwoju postaci w FF8 może nie tyle jest trudny, co niepotrzebnie pogmatwany - napisałem w poście wcześniej dlaczego, to już nie będę spamował:)
Oczywiście rozumiem, że niektórym taki akurat się podoba , ale przecież nie każdemu musi:)
Weź mnie nie strasz dziesiątką, bo jeszcze nie grałem:)- jestem ledwo po 6,7,8 i nadgryzionej trochę 13tce. Szóstka i siódemka bardzo mnie wciągnęły w FF, ósemka nie podpasowała - zobaczymy jak będzie dalej:)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • audion
  • audion Avatar
  • Wylogowany
  • Cúchulainn
  • Cúchulainn
  • Jak ze mną rozmawiasz, to patrz mi prosto w oczy.
Więcej
2011/06/14 14:55 - 2011/06/14 15:52 #6720 przez audion

A materie służą już tylko do taktyki bojowej


Nic bardziej mylnego. Może pamiętasz o tym, że są materie HP (MP, speed, luck, magic) Plus, dodaj do tego akcesoria i zbroje, oraz to , że wiele materii ma wpływ pośredni na parametry, obniżając choćby HP, a podnosząc MP itd.
Generalnie uważam, że materie złudzenia przypominają GF, lub na odwrót. I bez jednych i bez drugich gra staje się bardzo trudna, a dla wielu osób wręcz niemożliwa. I GF-y i materie uczą się kolejnych "zdolności" w miarę ich szkolenia za pomocą AP, tyle, ze GF-ów jest mniej, za to mają więcej do uczenia. Przez odpowiednie podpinanie materii/GF-ów możemy zrobić z naszych bohaterów killerów. Jedynie materie "Plus", z wyjątkiem MP i HP Plus, są dostępne w jednym egzemplarzu, co znacząco wydłuża rozgrywkę, jeśli chcielibyśmy mieć komplecik dla walczącej trójki, że o ośmiu postaciach nie wspomnę.

System rozwoju postaci w FF8 może nie tyle jest trudny, co niepotrzebnie pogmatwany


Pytanie w którym momencie owe pogmatwanie zauważyłeś, bo kolor czerwony od żółtego różni się znacząco, chyba , że jesteś osobą z pewną wadą wzroku, zwaną daltonizmem? Jak jakiś czar podświetla ci dany parametr na żółto, to go podpinasz, a jak nie to zostawiasz w spokoju. Jedyne co musisz zrobić, to czasem wybrać, czy lepiej mieć więcej magii, czy może siły, a może szybkości, bo są czary, które mogą poprawić więcej parametrów, a podpiąć możesz tylko do jednego.
System FF8 jest naprawdę prosty, bo nawet moja żona okiełznała go po godzince, podczas kiedy z materiami użerała się do końca gry.

Co nas nie zabije, to nas udziwni.
Ostatnia edycja: 2011/06/14 15:52 przez audion.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2011/06/14 21:09 - 2011/06/14 21:10 #6741 przez Grisznak
Lubię defaultowe postaci - tak jak to było w FF IV czy FF VI. Nie wiedzieć nawet dobrze czemu, przemawiało to do mnie bardziej niż bliższy papierowym RPGom system względnie swobodnego rozwoju postaci.

Z tych jednak najwyżej oceniłbym system z FF X - był efektowny, dawał olbrzymie możliwości (dało nawet zrobić z Lulu wojownika) i sensowny. Dokładna odwrotność tej porażki, z jaką mieliśmy do czynienia w FF XII. System z FF VIII był hmm... wkurzał mnie na początku niemożebnie, ale gdy już się w niego wgryzłem, to doceniłem zalety.

Aha, systemy profesyjne, a'la FF V czy FF X-2 też miały swój urok, nie przeczę. Zresztą, system kiecek był jedną z największych zalet FF X-2.
Ostatnia edycja: 2011/06/14 21:10 przez Grisznak.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2011/06/15 10:31 #6750 przez FF8kicz
Oj , chyba jednak jestem daltonistą - bo mi tam nic się na czerwono nie podświetlało - aktywne były na biało, a nieaktywne na szaro (PC) . I nie jest prawdą, że jak jest szare, to się nic nie da zrobić. Przypniesz kilka Gfów i od razu niemal wszystkie są aktywne. Pogmatwane od początku z tą całą produkcją czarów i amunicji, a co za tym idzie - ulepszaniem postaci. Na koniec gry miałem tak na oko , coś około 20-tu tych "przetwórni surowców" , z czego każda obsługiwala parę przedmiotów na krzyż. Znacznie prościej by było, gdyby jeden monster z drugim zostawiał np amunicję, niż kamień, z którym trzeba udać się do przetwórni i go na tę amunicję przerobić. Oczywiście jeszcze uprzednio trzeba te GFy zdobyć i tego wyuczyć.
Nie byłem tak blyskotliwy jak Twoja żona, żeby po godzinie to wszystko mieć to w małym palcu, chociażby dlatego, że po 1h grania, to ja miałem ledwo 2GFy, które niczego jeszcze nie potrafiły:)
Tak, były też materie-wzmacniacze w FF7 dodające Magii i HP, a także kilka dodatkowych typu Chocobo Lure czy Enemy Away , ale poza HP - to reszty rzadko używałem. Zaś pozostałe 75% służyło do rozwałki i na nich się skupiłem, co raczej nikogo nie powinno dziwić:) Ze zbroi natomiast interesowały mnie tylko te, które dawały expa x2 i x3. Bronie podobnie - rzadko używałem najlepszych, bo w ich sloty nie dawały żadnego doświadczenia. Zabić Weapona i nie wycisnąć za to expa to wręcz grzech:)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2011/06/15 13:59 #6753 przez shizonek
Żółte oznacza, że jeśli podepniesz ten czar, to dana statystyka ci się polepszy. Czerwona - że pogorszy. Proste jak metr drutu w kieszeni. Podstawy tutoriala się kłaniają.

Nie przejmuj się autorytetami. Zawsze znajdą się autorytety głoszące coś przeciwnego.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2011/06/15 14:24 #6755 przez Em
Może przewijałeś tutoriale Quistis, zamiast grzecznie wysłuchać, co pani instruktor miała do powiedzenia :evil: Wszystko było pokazane. Po to masz tyle GFów z pokrywającymi się zdolnościami, żeby wszystkie trzy postacie mogły jak najefektywniej wykorzystać ich możliwości. Jeśli dobrze je porozdzielasz, to prawie każda postać będzie mogła podłączać czary pod każdy parametr. Zresztą, są jeszcze przedmioty, którymi można sobie pomóc. Mamy nawet gdzieś taką ładną tabelkę ( uwaga, pdf ). Naprawdę ciężko o bardziej rozwijający i "kustomizowalny" (rumowe kulki dla tego, kto mi znajdzie na to dobre polskie słowo :P) system.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2011/06/15 17:34 #6759 przez Rinoa017
Rumowe kulki? Czemu nie rum od razu, Emooniu ;P?
No dobra, czepłam się... Wyrazu teraz chyba nie znajdę, ale wiem, o co Ci chodzi. Ja tam za VIII murem mogę stanąć, lubię ja i jej sposób rozwoju postaci ;) Nie jest ciezki i w miarę przyjemny...
A tak nawiasem... Znowu muszę poszukać czegoś dla Ifrita...

"Dobro i z

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2011/06/15 18:18 #6761 przez FF8kicz
No tak - ja o jednym, oni o drugim i byśmy się nie dogadali hehe Nieaktywne umiejętności postaci - szare, aktywne - białe, a przy wkładaniu czaru - jeśli korzystnie - to na żółto, a jak fatalnie - to na czerwono:)
Nie zwracałem uwagi na kolor , tylko na liczby, bo zwykle większość była na żółto - a mnie interesowały jak najwyższe żółte numerki - stąd tych kolorów nie pamiętałem :)
Czytałem, co pani instruktor nawijała, tyle, że po jej wywodzie wejdziesz w menu i nic nie zrobisz, bo po prostu niczego wymaganego jeszcze nie masz:) Podobnie się ubawiłem w FF7 - po przejściu 1/3 gry spotykam gościa , w którymś mieście(chyba tym wojskowym) , który mi tłumaczy m.in jak się robi save gry B) To chyba takie japońskie poczucie humoru:)
Przypinając GF-y zerkałem ,czy mi odblokowują to, co sobie bym życzył u postaci . Ta tabela chyba pokazuje jak zrobić to idealnie - ale to w grze naprawdę nie jest konieczne:)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2011/06/15 20:07 #6767 przez Rinoa017
No dokładnie. A ja powiem szczerze, ostatnio idę pod górke...
Czyli podpinam wszystko tam, gdzie być nie powinno i... Też jest ciekawie.
Tylko jedna trójka została poprawnie: Shiva, Quezacotl i Ifrit. Reszta totalnie nie tam, gdzie powinna ;P
A i tak i tak gra sie nawet przyjemnie, bo postacie są silne ;)

"Dobro i z

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Donacja Discord

Kto jest online

Odwiedza nas 87 gości oraz 0 użytkowników.

Nowy poziom!

  • grinas awansuje jutro na nowy poziom! (31)
  • Kaoris awansuje jutro na nowy poziom! (28)
  • emmanuelle38 za 2 dni awansuje na nowy poziom! (38)
  • Martins za 2 dni awansuje na nowy poziom! (37)
  • mrots za 2 dni awansuje na nowy poziom! (42)
  • Irvine za 3 dni awansuje na nowy poziom! (27)
  • audion za 7 dni awansuje na nowy poziom! (51)