Forum

Nasze projekty

Materie, Łączność, Plansza Sfer, Licencje, czyli systemy w FF

Więcej
2011/06/12 22:44 - 2011/06/13 15:05 #6677 przez FF8kicz
Nawet nie wiem czy potrzebne są te mapy miast - ja grałem bez i nigdzie nie błądziłem, bo są po prostu małe. To się też tyczy Esthar - tam na dobrą sprawę, są tylko dwie równoległe drogi , które się ze sobą często przecinają, a wszelakie odnogi w dół i w górę to raptem - jedno wyjście z miasta , laboratorium i pałac. Ot i całe "ogromne" Esthar. To te koślawe kamery tworzą mylne wrażenie:)
Zresztą właśnie z racji tych koślawych kamer ja bym się nie pisał na robienie map. Przykładowo - jest prosta droga - na pierwszym ujęciu kamery idziesz nią w górę, na drugim w prawo, na trzecim na skos - a w rzeczywistości idziesz cały czas prosto. Jak się nie zaplączecie ze szkicowaniem tego, to będę chylił czoła hehe
Jakby co - to mapę Timber możecie sobie odpuścić, bo można ją w grze obejrzeć u babki przy stacji kolejowej. Boska była - normalnie mnie japońce nią rozwaliły :)
Jakbym pisał poradnik FF8 , to najbardziej bym się skupił na wyjaśnieniu cudacznego systemu ulepszania postaci.
No bo np wygraj chcianą kartę ( to się może czasem długo zejść:) , następnie zdobądź odpowiedniego GFa, którego trzeba wyuczyć danej umiejętności ,poprzez nabijanie AP na bójkach (kaktusy rządzą:). aby się pojawila w menu maszynka do mielenia tej karty na odpowiedni surowiec - niech to będzie przykładowo kamyk. Jak ją zmielisz na ten kamyk , to szukaj następnego Gfa, który (blablabla jak wcześniej) i pojawi się następna maszynka , którą możemy kamyk przemielić na to , co chcieliśmy - czyli zwykle jakiś czar. Oczywiście podpiąć go z sensem do umiejętności bohatera często nie możemy , bo nie mamy akurat u tej postaci odpowiedniego GFa:) Czyli np Haste nie można podpiąć pod Speeda , a można tylko pod HP:)
Nie wiem jak innych, ale mnie ten system ulepszania postaci zabił w tej grze - namulony maksymalnie, a dla kogoś, kto nie grał jeszcze w żadne FF to może być tragedia.
Ostatnia edycja: 2011/06/13 15:05 przez .

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2011/06/13 09:49 - 2011/06/13 15:06 #6681 przez shizonek

FF8kicz napisał: cudacznego systemu ulepszania postaci.

<żart>Nie pisz przy mnie takich bluźnierstw, jeśli nie chcesz mi się narazić</żart> :silly:

Ależ ten system jest przepiękny - choć masz rację, gdy ktoś nie jest obeznany w jRPG, może za pierwszym razem nieco się poplątać. Po to jednak są tutoriale, żeby pomóc (warto nie wciskać ze zniecierpliwieniem trójkąta, gdy Quistis wyjaśnia nam sposób rozgrywki). Ja za pierwszym razem też nie tak szybko zajarzyłam, ale po paru godzinach grania szło mi już dość gładko.
Czy to jednak aż tak różni się trudnością od np. siódemki? Tam też masz materie, podpinanie ich (zamiast GFów) i tym podobne bajery. Po prostu każda część FF ma inny system, który trzeba sobie wyryć pracowicie w umyśle, i potem leci z górki.
No i.. jak za trudne, to zawsze pozostaje Diablo i tym podobne slashery. ;)

Nie przejmuj się autorytetami. Zawsze znajdą się autorytety głoszące coś przeciwnego.
Ostatnia edycja: 2011/06/13 15:06 przez .

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2011/06/13 14:39 - 2011/06/13 15:06 #6687 przez FF8kicz
W siódemce ulepszanie postaci jest proste - więcej expa=lepsza siła rażenia i nowe mocniejsze limity. A jak komuś mało, to w trakcie walk morfuje np duchy na wzmacniacze skillów i to chyba wszystko. A materie służą już tylko do taktyki bojowej, czyli przyjemnego testowania na przeciwnikach, co ich złego spotka przy danych połączeniach materii:)
W FF8 jest odwrotnie - produkcja wzmacniaczy bohaterów jest długa i nudna, za to system walki prosty i monotonny. Przynajmniej mnie w ogóle nie zmuszał do kombinowania, bo na jednym ustawieniu można wytłuc wszystko, włącznie z Weaponami i Ultimencją.
Wystarczy Rinoa ze speedem ,meteorami i magią +60% i nie ma co zbierać. Na najmocniejszych przeciwników jeszcze ewentualnie można dołożyć aurę i tego GFa, co odbija czary przeciwników . Wtedy większość z nich sobie strzela magiczne samobóje z czarem Death na czele:)
Ot i tyle się napociłem taktycznie nad FF8, żeby spokojnie przejść.:)
Nawet nie expowałem, bo to nie dawało przewagi w walkach, dwie postacie zakończyły u mnie grę mając ledwie 16ty level:)
Ostatnia edycja: 2011/06/13 15:06 przez .

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2011/06/13 15:07 - 2011/06/13 15:08 #6688 przez Noel Kreiss
Użytkownik Noel Kreiss odpisał na temat: Materie, Łączność, Plansza Sfer, Licencje, czyli systemy w FF
FF8kicz to chyba fanboy Siódemki... Co prawda w Ósemkę grałem tylko w demo, ale po przejrzeniu FFWiki i obejrzeniu pary filmików z niej (FFVIII) stwierdzam, że podłączanie jest całkiem ciekawe, a i Materie w Siódemce miały lekki aspekt strategiczny.



Mówcie mi "Wikipedya." :P
Ostatnia edycja: 2011/06/13 15:08 przez .

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2011/06/13 15:32 #6689 przez Rinoa017
A ja powiem tak: bo jest granie i granie...
Można grać, by przejść i wtedy można stosować metody wszystkim znane, Rinoa z Meteorem, speedem itd... Ale można grać pod górkę, żeby sobie po prostu posiedzieć, popatrzeć jakieś opcje, ustawienia, co jak i komu pasuje, a co jak i komu nie... Poza tym, można expić szukając materiałów i niemożliwe staje się możliwym. Wbijamy ciekawe łączności... Shivę podłączamy Rinole, Pandemonę Squallowi, wymyślamy jeszcze inne różnorakie "dziwadła" i gra nam się ciekawsza robi :P
To samo można powiedzieć o Siódemce czy jakiejkolwiek innej grze z podobnym systemem. ;)
Więc kombinujmy, leźmy pod górkę i szukajmy czegoś, co nam "ciekawie" będzie wyglądało ^^

"Dobro i z

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

  • Wilczyca
  • Wilczyca Avatar
  • Wylogowany
  • Ochu
  • Ochu
  • Ochu był wnerwiającym... chwastem.
Więcej
2011/06/13 18:21 #6692 przez Wilczyca

Rinoa017 napisał: Rinoa z Meteorem

Mam szczerzę mówiąc dziwne skojarzenie tego słowa. :blink: Czy Rinoa trzyma meteor w rękach czy ten meteor na nią spada. Nie mam nic przeciwko Rinoi.
Kiczu (uwielbiam tak Cię nazywać :lol: ) Jak ty mówisz, że system rozwoju postaci w FF8 jest trudny to zagraj w nowsze wersje Finali. Tam to dopiero jest trudne. Gdy zobaczyłam system rozwoju postaci w FFX to powiedziałam "O ku...". To co dopiero będzie w nowszych?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2011/06/13 18:51 #6693 przez Noel Kreiss
Użytkownik Noel Kreiss odpisał na temat: Materie, Łączność, Plansza Sfer, Licencje, czyli systemy w FF
Plansza Sfer z Dziesiątki i Crystarium z Trzynastki są podobne, ale ja wolę Crystarium: Plansza Sfer daje ZA DUŻE pole do popisu, a Crystarium to po prostu nabijanie CP-ków i podążanie ścieżkami. Licencje z Dwunastki to chyba najgorsze co może być.



Mówcie mi "Wikipedya." :P

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2011/06/13 19:10 #6695 przez Em
Ja tam nie narzekam na żaden system. No może magiczne kamienie z dziewiątki wydają mi się nudne i dające za mało swobody. Ja jednak wolę sobie samodzielnie rozdysponować czary i zdolności pomiędzy postacie. Z tego względu ósemkowe podłączenia bardzo lubię. Ten system, poza ogromną elastycznością, daje jeszcze ten komfort, że ustawienia można zmienić w każdej chwili i nie traci się zdobywanych wcześniej licencji czy sfer.

Jeśli miałabym stworzyć moje osobiste podium, to wyglądałoby ono następująco:

3. Sphere Grid z FFX - wyważony system, bezpieczny, ale po pewnym czasie dający sporo swobody. Lepsze parametry i zdolności naturalną konsekwencją walk. Do tego poziomy sfer lecą bardzo szybko i praktycznie po każdej walce któraś z postaci może coś sobie odblokować. Dla mnie to akurat było fajne, zwłaszcza obserwowanie, jak długą drogę przebyły moje postacie. Odblokowanie Ultimy czy Full-Life było rzeczywiście zasłużoną nagrodą.

2. Materie z FF7 - system bardzo prosty i w prostocie tej genialny. Żadnych ograniczeń co do wyboru postaci, dzięki czemu można było kierować się osobistymi upodobaniami zamiast przydatnością. Do tego element kolekcjonerski, dodający grze poszukiwawczego smaczku. Nie ma to jak znaleźć kolorową, połyskującą kulkę w lesie czy też opuszczonym składzie kolejowym :) Rozwój materii też bardzo logiczny, a jak się pakowało w All, to można było całkiem dochodową działalność rozkręcić ;) Fajne i chyba najbardziej relaksujące. Do tego jako chyba jedyny finalowy system miał spore uzasadnienie fabularne.

1. Podłączanie z FF8 - jak już napisałam wyżej, lubię mieć pełną dowolność w rozwoju postaci. Ósemka mi to właśnie dawała. W żadnej innej grze nie dało się stworzyć tak mocnej drużyny przy stosunkowo niewielkim wysiłku. Jeśli tylko poznało się podstawowe zasady i miało dostęp do dobrych przedmiotów, wcale nie trzeba było godzinami walczyć, tak jak w innych częściach, aby szybko zrobić z postaci superbohaterów. Pewnie dla wielu osób właśnie to było wadą, ale dla mnie takie kombinowanie, wymienianie i ustawianie było właśnie fajne i kojarzyło się z jakąś tajemną wiedzą magiczną nabywaną z ksiąg ;) No i wreszcie do czegoś się przydawały przedmioty zostawiane przez potwory. Dzięki takiej różnorodności rzeczywiście warto było polować na konkretnych przeciwników, zamiast jak to często bywa, szukać tylko tych dających najwięcej doświadczenia.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2011/06/13 21:03 #6703 przez Rinoa017
Z X nie miałam do czynienia, to się nie wypowiem. W siódemce coś tam kojarzę, bo dawno nie grałam, ale chyba mogę na spokojnie sie z Emoonią zgodzić.
Dorzucę jeszcze tylko, że GF mają także jakiś udział w fabule FF8. Pamięta ktoś stwierdzenia z używaniem GF, dlaczego się to praktykuje, jakie są skutki, itd, itp? Z tego, co mi tam w głowie gdzieś świta, to chyba było tak, że jakaś linia kobiet miała zdolności magiczne. I żeby to wyrównać odkryto, w jaki sposób można "sterować" GF'ami... Coś też mgliście pamiętam, że chyba ich używanie oddziaływało na pamięć, albo coś takiego...
Nie ma to jak szybka powtórka, ale nie dokładnie to wszystko pamiętam. Moja pamięć na razie jet zaprzątnięta matematyką, fizyką, chemią, geografią i tym podobnymi rzeczami... Nie ma to jak przegrać rok w coś, a potem pod koniec roku ganiać jak oszalała ;P

"Dobro i z

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2011/06/14 00:21 #6710 przez shizonek

Rinoa017 napisał: Moja pamięć na razie jet zaprzątnięta matematyką, fizyką, chemią, geografią i tym podobnymi rzeczami...

W takich momentach pławię się w niewyobrażalnym szczęściu, że edukacja już dawno za mną. Yihaaa! :evil:

Uzasadnienie faktycznie najlepsze jest w siódemce, bo materie łączą się tam spójnie z fabułą. Jednakże i w ósemce system nie jest taki z dupy wzięty. Zgadzam się z tym, co pisze Rinoa017, a poza tym wydaje mi się, że dobrze dopasowano rozgrywkę do postaci i ich specyfiki. Nasz drużyna to przecież z grubsza biorąc wojskowy oddziałek. Elastyczność systemu bardzo ładnie i logicznie współgra więc z koniecznością tworzenia teamu na potencjalne misje SeeDowskie. Nie wyobrażam sobie, żeby wsadzić do militarnego świata ósemki coś w stylu klas postaci czy czegoś równie sztywnego i ograniczającego. Bo jak potem biedni dowódcy SeeD kleciliby te drużyny, mając do dyspozycji np. gościa, który potrafi tylko mocno przywalić, a na magię jest podatny jak dziecko, albo jakąś panienkę, co potrafi zarzucić tylko czarem wspomagającym, a poza tym nic nie zrobi? A tak, do wyboru, do koloru - kolega się wymieni z tobą GFem i już umie, co trzeba. :D
To jest właśnie cudne w FF8 - jak będę mieć taki kaprys, to Squall będzie zajmował się wyłącznie rzucaniem Curag, a z Selphie zrobię sobie fizola-pakera, albo coś równie zabawnego. Może nie do końca jest to efektywne, ale jaka uciecha z grania!

Nie przejmuj się autorytetami. Zawsze znajdą się autorytety głoszące coś przeciwnego.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Donacja Discord

Kto jest online

Odwiedza nas 78 gości oraz 0 użytkowników.

Nowy poziom!

  • grinas awansuje jutro na nowy poziom! (31)
  • Kaoris awansuje jutro na nowy poziom! (28)
  • emmanuelle38 za 2 dni awansuje na nowy poziom! (38)
  • Martins za 2 dni awansuje na nowy poziom! (37)
  • mrots za 2 dni awansuje na nowy poziom! (42)
  • Irvine za 3 dni awansuje na nowy poziom! (27)
  • audion za 7 dni awansuje na nowy poziom! (51)