Trzecia płyta

Nasze projekty

Spis treści


Baza Księżycowa

Tymczasem akcja przeniesie się do Squalla, który odbywa swoją podróż w przestrzeń kosmiczną. Wylądujesz w bazie razem z Rinoą oraz Quistis, Selphie albo Irvinem. Pojawi się wasz przewodnik Piet, z którym będziesz mógł porozmawiać. Weź Rinoę na plecy i zanieś ją do pokoju z punktem zapisu. Tam będziesz mógł pograć z Pietem w karty (ma kartę Aleksandra). Połóż Rinoę w pokoju za drzwiami i idź za Pietem do kabiny kontrolnej. Tam zobaczysz na monitorze zbliżenie na Księżyc, na którym właśnie roi się masa potworów, szykująca się do Księżycowego Płaczu

. Możesz iść teraz do Ellone, którą spotkasz na drugim piętrze. Po drodze warto wrócić i zapisać grę, ponieważ Ellone ma kartę Laguny (niestety, bardzo rzadko ją wystawia, co może zniechęcić mniej cierpliwych graczy). Na korytarzu, który widzisz do góry nogami, możesz porozmawiać jeszcze z dwójką stojących naukowców - opowiedzą o tym, jak Adel została uwięziona i przybliżą ci nieco tajemniczą osobę prezydenta Esthar. Kiedy już znajdziesz się w pokoju Ellone, czas na chwilę rozmowy. Ellone pójdzie z tobą do kabiny Rinoi, jednakże po drodze zaczną się dziać dziwne rzeczy. Okaże się, że w międzyczasie Rinoa się obudziła i wyszła ze swojego pokoju. Nie jest to już jednak ta sama Rinoa, którą znałeś - zachowuje się zupełnie inaczej. Spróbuj do niej podejść, a sam zobaczysz. Idź za nią do kabiny kontrolnej. Zobaczysz, jak zwalnia zabezpieczenia czarownicy Adel. Musisz teraz iść za nią na górę. Po drodze obejrzysz Księżycowy Płacz. Teraz idź do pokoju u góry. Zobaczysz tam postać w skafandrze, jak opuszcza bazę. Musisz założyć taki sam skafander (jest po prawej stronie, za szybą) i wyjść w to samo miejsce, co Rinoa. Będziesz próbował ją zatrzymać, jednakże nie uda ci się to, a Rinoa znajdzie się w przestrzeni kosmicznej i całkowicie uwolni Adel. Jedyne, co możesz zrobić, to obejrzeć to na monitorze w kabinie kontrolnej. Cała baza musi się teraz ewakuować. Biegnij za Ellone, porozmawiaj z nią i wejdź do kapsuły. Zobaczysz teraz kilka retrospekcji, a potem wreszcie pójdziesz ratować Rinoę. Postaraj się po prostu utrzymywać ją na środku monitora, a wszystko będzie dobrze.

Kiedy już złapiesz Rinoę, okaże się, że macie ogromne szczęście - tuż obok was dryfuje sobie czerwony statek kosmiczny. Uda wam się dostać na jego pokład, gdzie będzie normalna atmosfera i punkt zapisu. Kiedy jednak wyjdziecie na mostek, zobaczycie dziwnego, fioletowego aliena - Propagatora. Okaże się, że jest ich aż osiem i to do tego w różnych kolorach. Musisz je wszystkie pozabijać, ale w odpowiedniej kolejności - zawsze kolejno po dwa z tego samego koloru. Najważniejsze są fioletowe i czerwone, i te trzeba zabić najpierw. Pierwszy fioletowy czeka na dole przy schodach, drugi za dużymi, okrągłymi drzwiami, w kabinie po lewej - nie daj się zaskoczyć czerwonemu, tylko szybko go wymiń i biegnij w lewo. Teraz rozwal czerwone - jednego właśnie widziałeś, drugiego spotkasz w pokoju po lewej, kiedy wyminiesz zielonego i skręcisz w dół. Teraz możesz zająć się żółtymi lub zielonymi. Pierwszy żółty czeka w lewej kabinie od zielonego (który cały czas stoi grzecznie w windzie i się nie rusza), a do drugiego dojdziesz, wymijając ciało czerwonego na mostku (w kabinie, w której Squall nie chciał przytulić Rinoi). Teraz zostały ci już tylko zielone - jeden stoi w windzie, a drugi na dole pod mostkiem, w małym pokoiku na prawo. W tych walkach możesz liczyć również na Odyna - nieśmiertelny rycerz uwielbia wycieczki w kosmos i może wielokrotnie przychodzić ci na pomoc.

Kiedy już oczyścisz statek z potworów, będziesz mógł pojechać windą na górę, do kabiny pilota. Tam usłyszysz sygnał radiowy. Okaże się, że statek, na którym właśnie się znalazłeś, to Ragnarok, zaginiony pojazd sprzed 17 lat. Dostaniesz kody, dzięki którym będziesz mógł wrócić na ziemię. Po dłuższej rozmowie z Rinoą sygnał odezwie się znowu i dowiesz się, że Rinoa jest teraz czarownicą. Kiedy wylądujecie na ziemi, zostanie zabrana przez władze Esthar do Memoriału Czarownic.

Wróć więc na statek i wejdź do pomieszczenia po lewej stronie od windy. Tam po chwili pojawi się cała reszta drużyny. Zell opowie o tym, co się wydarzyło, jednakże Squall nie będzie specjalnie tym zainteresowany - jego myśli krążą tylko wokół Rinoi. Cała grupa zadecyduje, żeby po nią jechać. Na siedzeniu pilota usiądzie Selphie, która będzie od tej pory prowadzić statek (zamiennie z Quistis i Zellem). Możesz teraz dostać się wszędzie, gdzie tylko chcesz! Najpierw jednak leć uwolnić Rinoę, by podróżować drużyną w komplecie.

Memoriał Czarownic w Esthar

Wejdź do środka i porozmawiaj z mężczyzną w białym kitlu. Dalszych wydarzeń nie trzeba już opisywać, sam zobaczysz, co się stanie. Po tym od razu wrócisz z Rinoą na statek. Twoim następnym celem jest Dom Edei, lecz teraz warto zrobić sobie naprawdę długą przerwę.

Mając Ragnaroka, możesz:
- wykonać quest z kością w Dollet (i dostać wartościowsze przedmioty)
- zdobyć trzy ostatnie GFy - Kaktuara, Bahamuta i Edena (dwa ostatnie znajdziesz w Głębinowym Centrum Badawczym)
- wykonać quest z kartą PuPu
- zdobyć wszystkie składniki potrzebne do ostatecznych broni
- naprawdę dużo potrenować, przede wszystkim na Wyspach Najbliższych Piekłu i Niebu, ale także na całym kontynencie Esthar, na którym pojawiły się nowe, nieznane wcześniej księżycowe potwory, m.in. Torama i Żelazny Olbrzym.
Donacja Discord
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Kto jest online

Odwiedza nas 203 gości oraz 0 użytkowników.