Zamek Artemizji (Ultimecia's Castle) to posiadłość czarownicy, ostatecznego przeciwnika w grze Final Fantasy VIII. Dostać się do niego będzie można dopiero na czwartej płycie, po kompresji czasu. Miejsce to będzie połączone łańcuchami z Domem Edei. W zamku spędzisz sporo czasu, biegając po jego zawiłych korytarzach i walcząc z najróżniejszymi potworami. Mimo iż lokacja jest duża i zawiła, szybko nauczysz się po niej poruszać - dzięki Bogu, każda komnata wygląda inaczej.


Zamek wygląda dokładnie tak, jak można sobie wyobrazić zamczysko złej czarownicy. Jest ogromny, mroczny, pełen zakamarków, lochów i złowieszczych komnat. Jeżeli wierzyć, że Rinoa naprawdę stała się Artemizją, trzeba przyznać, że drastycznie zmienił się jej gust. Wszędzie jest pełno potworów znanych ze wszystkich poprzednich lokacji, zatem umiejętność Enc-None znacznie ułatwi ci poruszanie się po zamku.

Punkty czerpania: Cura, Dispel, Slow, Meltdown (ukryty), Holy (ukryty, jednorazowy), Aura (ukryty, jednorazowy), Triple (ukryty, jednorazowy), Flare (ukryty, jednorazowy), Ultima (ukryty, jednorazowy)
Punkty zapisu: przed wejściem, na moście, przed komnatą Artemizji, na dole wieży zegarowej (ukryty)


Znaczenie w grze: Zamek jest miejscem, w którym Squall ze swoją drużyną stoczy ostateczny pojedynek. Zanim jednak do tego dojdzie, czeka cię sporo biegania, ponieważ ośmiu potężnych strażników zablokowało twoje umiejętności, bez których walka z Artemizją nie ma najmniejszego sensu. Zdążysz zatem poznać zamek na wylot, zanim zdecydujesz się na ostateczne spotkanie z najpotężniejszą czarownicą świata.

Mówiąc o zamku, nie można także zapominać o tym, że zamkowa kaplica jest miejscem, w którym można spotkać Bestyjona Omega (Omega Weapon), najpotężniejszego przeciwnika w grze.

Emoonia